PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU
İzmit Belediye Meclisi’nin 07.05.2024 tarih ve gündemin 19.maddesi olarak komisyonumuza havale edilen; SAR Arama-Kurtarma ve Acil Yardım Derneği ile ortak proje hazırlanması ve 5 (beş) yıllık işbirliği protokolü yapılması için Belediye Başkanına protokol yapma yetkisi verilmesi teklifi ile ilgili Afet İşleri Müdürlüğü’nün 03.05.2024 tarih ve 3435904 sayılı yazısı okunarak yapılan müzakeresi neticesinde;
Kentimizin yaşanması muhtemel afet ve doğal afetler konusundaki riskler karşısında, etkili ve ileri düzeyde Arama-Kurtarma, Koruma ve Güvenlik konularında çalışmalar yapılabilmesi için 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 53.maddesi ile 75/c maddesine göre verilmesi SAR Arama-Kurtarma ve Acil Yardım Derneği ile ortak proje hazırlanması ve 5 (beş) yıllık işbirliği protokolü yapılması için Belediye Başkanına protokol yapma yetkisi verilmesi komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 24.05.2024
Serdar ATASEVER Mehmet Ümit KÜÇÜKKAYA Okan KARAGÖZ
Plan ve Bütçe Kom. Bşk. Başkan Vekili Üye
İMAR KOMİSYONU RAPORU
Belediyemiz Mec1isi’nin 07.05.2024 tarihli toplantısının 17 nolu gündem maddesi ile Komisyonumuza havale edilen; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Mekânsal Planlama Genel Müdürlüğü’nce kurumumuz görüşünün oluşturulması adına İstanbul Valiliği (Sahil Güvenlik Marmara Boğazlar Bölge Komutanlığı) tarafından hazırlatılan Kocaeli İli, İzmit İlçesi, Özel Güvenlik Bölgesi (Sahil Güvenlik) Amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı teklifi incelendi.
Yapılan inceleme neticesinde; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Mekânsal Planlama Genel Müdürlüğü’nün daha önceki 04.10.2021 tarih ve 1885117 sayılı yazısı ile “Kocaeli İli, İzmit İlçesi, Cumhuriyet (tapuda Yenimahalle) Mahallesi, G23b.23d.3b-3c Uygulama İmar Planı Paftaları, kıyı kenar çizgisinin deniz tarafında kalan 43 ada 147 parsel nolu 9061,02m² yüzölçümlü taşınmaz ile yine kıyı kenar çizgisinin deniz tarafında Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki 8.000m² büyüklüğündeki alan ve bu taşınmazların önündeki 1962m² büyüklüğündeki deniz alanının “E:1.00, Yençok:3 kat” yapılanma koşuluna sahip “Özel Güvenlik Bölgesi (Sahil Güvenlik)” olarak düzenlenmesi ile ilgili İstanbul Valiliği (Sahil Güvenlik Marmara Boğazlar Bölge Komutanlığı) tarafından hazırlanan Kocaeli İli, İzmit İlçesi, Özel Güvenlik Bölgesi (Sahil Güvenlik) Amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı teklifine ilişkin 3621 sayılı Kıyı Kanunu’nun 7. Maddesi ve 06.07.2011 tarih ve 27986 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kıyı Yapı ve Tesislerinde Planlama ve Uygulama sürecine ilişkin Tebliğ uyarınca” kurumumuz görüşünün oluşturulmasının istendiği anlaşılmış olup, bu doğrultuda “…söz konusu planlama alanının kuzeyinde yer alan sanayi alanı da göz önünde bulundurulduğunda bölgede yoğun bir kullanım kararının olduğu, kıyıların ekolojik özelliklerinin korunması ve sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararının gözetilmesinin gerektiği dolayısıyla kamunun etkin bir şekilde kullanabileceği bir alanın Özel Güvenlik Bölgesi (Sahil Güvenlik) Amaçlı planlanarak kıyı kullanımının kesintisiz kullanımının kısıtlanmasının kamu yararı çerçevesinde uygun olmayacağı” gerekçesiyle söz konusu teklifin Belediyemiz Meclisinin 07.12.2021 tarih ve 94 sayılı kararı ile oybirliğiyle uygun olmadığı şeklinde karar verildiği anlaşılmaktadır.
Bu doğrultuda; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü’nün 27.03.2024 tarih ve 9152351 sayılı yazısı ile İçişleri Bakanlığı’nın 22.03.2024 tarih ve 1344592 sayılı yazısı doğrultusunda ilgili kurum görüşlerinin yeniden alınmasının talep edildiği, İzmit İlçesi, Cumhuriyet (tapuda Yenimahalle) Mahallesi, G23b.23d.3b-3c Uygulama İmar Planı Paftaları, 3621 sayılı Kıyı Kanunu’nun 6.maddesinin (A) bendi uyarınca Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın faaliyetlerinin özelliği gereği kıyıdan başka yerde yapılması mümkün olmayan “Sahil Güvenlik Komutanlığı bağlısı gemi/bot karakolları(yönetim, destek, bakım-onarım, depolama birimleri) ile rıhtım ve iskele” yapılarının yer alabileceği toplam 17.061,02 m² yüzölçümlü taşınmaz ile önündeki deniz alanında hazırlanan 3621 sayılı Kıyı Kanunu’nun 7. Maddesi ve “06.07.2011 tarih ve 27986 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kıyı Yapı ve Tesislerinde Planlama ve Uygulama sürecine ilişkin tebliğ” çerçevesinde “E:1.00, Yençok: 3 kat” yapılanma koşuluna sahip “Özel Güvenlik Bölgesi (Sahil Güvenlik) Amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı teklifinin bir önceki tekliften farklı bir durum içermediği dolayısıyla “söz konusu planlama alanının kuzeyinde yer alan sanayi alanı da göz önünde bulundurulduğunda bölgede yoğun bir kullanım kararının olduğu, kıyıların ekolojik özelliklerinin korunması ve sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararının gözetilmesinin gerektiği dolayısıyla kamunun etkin bir şekilde kullanabileceği bir alanın Özel Güvenlik Bölgesi (Sahil Güvenlik) Amaçlı planlanarak kıyının kesintisiz kullanımının kısıtlanmasının kamu yararı çerçevesinde uygun olmayacağı” şeklindeki Belediyemiz Meclisi’nin 07.12.2021 tarih ve 94 sayılı kararında da belirtilen aynı gerekçelerle oyçokluğu ile uygun olmadığına Komisyonumuzca karar verilmiştir.
3621 sayılı Kıyı Kanunu’nun 7. Maddesi ve ”06.07.2011 tarih ve 27986 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kıyı Yapı ve Tesislerinde Planlama ve Uygulama sürecine ilişkin Tebliğ” uyarınca söz konusu plan teklifine ilişkin kurumumuz görüşünün Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na iletilmek üzere Meclis’te görüşülerek karar verilmesi için iş bu rapor tarafımızca hazırlanarak imza altına alınmıştır. 28/05/2024
İmar Kom. Başkanı İmar Kom. Başkan V. ÜYE
Hamit İlker ULUSOY Mehmet Nazım GENÇTÜRK Aykut BOZKURT
İMAR KOMİSYONU RAPORU
Belediyemiz Meclisi’nin 07.05.2024 tarihli toplantısının 15 nolu gündem maddesi ile Komisyonumuza havale edilen; İzmit-Tepecik ve Kemalpaşa Mahalleleri, G23b.24c.1d-24c.4a ve G23b.24d.2c-24d.3b uygulama imar planı paftaları, tescilli Fevziye Camii’nin bulunduğu 240 ada 2 parsel ile tescilli Halkevi binasının bulunduğu 1024 ada 9 parselin koruma alanı sınırının imar planı üzerine aktarılmasını içeren 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği teklifi incelendi.
Yapılan inceleme neticesinde; Belediyemiz, Tepecik ve Kemalpaşa Mahalleleri, G23b.24c.1d-24c.4a ve G23b.24d.2c-24d.3b uygulama imar planı paftaları, GEEAYK’nın 14.11.1969 tarih ve 5022 sayılı kararı ile tescil edilen 240 ada 2 parselde yer alan yapı koruma grubu 1. Grup olarak belirlenen, tescilli Fevziye Camii ile İstanbul II Numaralı KTVKK’nın 02.03.1993 tarih ve 3028 sayılı kararı ile tescil edilen rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri onaylı, yapı koruma grubu 1. Grup olan Halkevi Binası’nın koruma alanının Kocaeli Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun 22.11.2023 tarih ve 6844 sayılı karar eki haritada gösterildiği şekliyle belirlendiği tespit edilmiş olup, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nun 18. Maddesi ile Korunması Gerekli Taşınmaz Kültür Varlıklarının ve Sitlerin Tespit ve Tescili Hakkındaki Yönetmeliğin “Tescil İşlemleri” başlıklı 8.maddesi gereği, tescilli Fevziye Camii’nin bulunduğu “E:1.00” yapılanma koşuluna sahip “İbadet Yeri” kullanımında kalan 240 ada 2 parsel ile tescilli Halkevi binasının bulunduğu “Kültürel Tesis Alanı” kullanımında kalan 1024 ada 9 parselin koruma alanı sınırının nazım imar planı üzerine işlenmesi şeklindeki 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliğinin Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 23.01.2024 tarih ve 76 sayılı kararı ile onaylandığı belirlenmiştir.
Bu doğrultuda; Tepecik ve Kemalpaşa Mahalleleri, G23b.24c.1d-24c.4a ve G23b.24d.2c-24d.3b uygulama imar planı paftaları, tescilli Fevziye Camii’nin bulunduğu “E:1.00” yapılanma koşuluna sahip “İbadet Yeri” kullanımında kalan 240 ada 2 parsel ile tescilli Halkevi binasının bulunduğu “Kültürel Tesis Alanı” kullanımında kalan 1024 ada 9 parselin Kocaeli Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun 22.11.2023 tarih ve 6844 sayılı karar eki haritada gösterildiği şekilde belirlenen koruma alanı sınırının onaylı nazım imar planı doğrultusunda imar planı üzerine aktarılması şeklinde hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği teklifinin 3194 sayılı imar kanunu ve ilgili yönetmelikleri çerçevesinde uygun olduğuna Komisyonumuzca karar verilmiştir.
Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliği’nin 32.maddesi 2.bendi gereği UİP-411055286 PİN (Plan İşlem Numarası) almış Plan değişikliği teklifinin Meclis’te görüşülerek karar verilmesi için iş bu rapor tarafımızca hazırlanarak imza altına alınmıştır. 17/05/2024
İmar Kom. Başkanı İmar Kom. Başkan V. ÜYE
Hamit İlker ULUSOY Mehmet Nazım GENÇTÜRK Aykut BOZKURT
İMAR KOMİSYONU RAPORU
Belediyemiz Meclisi’nin 07/05/2024 tarihli toplantısının 16 nolu gündem maddesi ile Komisyonumuza havale edilen; İzmit-Kozluk Mahallesi G23b.24d.2d Uygulama İmar Planı Paftaları, 209 ada 23 parselin plan onama sınırı dışına çıkarılarak 1. Derece Arkeolojik Sit sınırı eklenmesi ve 209 ada 6,23 ve 25 nolu parsellerde ortaya çıkan kalıntıların tescil kararı ile 209 ada 5, 6, 23 ve 25 (eski 15, 21) nolu parselleri kapsayacak şekilde koruma alanı sınırının imar planı üzerine aktarılmasını içeren 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği teklifi incelendi.
Yapılan inceleme neticesinde; İzmit-Kozluk Mahallesi 209 ada 6,23 ve 25 nolu parsellerde bulunan kalıntıların, KKVKBK’nın 09.02.2021 tarih ve 5055 sayılı kararı ile 2. Grup korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı olarak tescil edildiği ve koruma alanının belirlendiği, KKVKBK’nın 21.09.2021 tarih ve 5360 sayılı kararı ile 209 ada 23 parseldeki kazı çalışmalarının 209 ada 25 parseldeki tescilli yapı kalıntısının bulunduğu kota kadar yapılmasına karar verildiği, ardından Kurul kararına mal sahipleri tarafından yapılan itiraz üzerine Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun 02.03.2022 tarih ve 1971 sayılı kararı ile KKVKBK’nın 21.09.2021 tarih ve 5360 sayılı kararının geçerli olduğuna karar verildiği, KKVKBK’nın 28.09.2022 tarih ve 6056 savılı kararı ile kazı ve sondaj çalışmalarının parselin tamamına yayılarak tamamlanması neticesinde ortaya çıkacak kalıntılara ilişkin rölövenin hazırlatarak iletilmesine karar verildiği, KKVKBK’nın 24.05.2023 tarih ve 6502 sayılı kararı ile kalıntıların Roma Döneminden başlayarak Bizans ve Osmanlı Dönemlerinde kullanılan yapı ve sokak dokusuna ait kalıntılar olduğu anlaşıldığı ve bu kapsamda alanın I. (Birinci) Derece Arkeolojik Sit Alanı olarak ilan edilmesine karar verildiği, KKVKBK’nın 28.07.2023 tarih ve 6657 sayılı kararı ile İzmit-Kozluk Mahallesi
209 ada 23 parselde koruma amaçlı imar planı hazırlanıncaya kadar geçiş dönemi koruma esaslar ve kullanma şartlarının belirlendiği ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 15.02.2024 tarih ve 110 sayılı kararı ile 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliğinin onaylandığı tespit edilmiştir.
Bu bağlamda; İzmit-Kozluk Mahallesi G23b.24d.2d Uygulama İmar Planı Paftaları, 209 ada 23 parselin plan onama sınırı dışına çıkarılarak 1. Derece Arkeolojik Sit sınırı eklenmesi, 209 ada 6,23 ve 25 nolu parsellerde ortaya çıkan kalıntılara “153” envanter numarası verilerek tescil kararının imar planı üzerinde gösterilmesi ve 209 ada 5, 6, 23 ve 25 (eski 15, 21) nolu parselleri kapsayacak şekilde belirlenen koruma alanı sınırının imar planı üzerine aktarılması şeklinde hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği teklifinin 3194 sayılı imar kanunu ve ilgili yönetmelikleri çerçevesinde uygun olduğuna Komisyonumuzca karar verilmiştir.
Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliği’nin 32.maddesi 2.bendi gereği UİP-411055503 PİN(Plan İşlem Numarası) almış Plan değişikliği teklifinin Meclis’te görüşülerek karar verilmesi için iş bu rapor tarafımızca hazırlanarak imza altına alınmıştır. 20/05/2024
İmar Kom. Başkanı İmar Kom. Başkan V. ÜYE
Hamit İlker ULUSOY Mehmet Nazım GENÇTÜRK Aykut BOZKURT
İMAR KOMİSYON RAPORU
Belediyemiz Meclisi’nin 07.05.2024 tarihli toplantısının 18 nolu gündem maddesi ile komisyonumuza havale edilen; Çayırköy Mahallesi sınırları içerisinde, G23b.20c.3c uygulama imar planı paftası, 158 ada 19 nolu parsel ile ilgili hazırlanan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliğine ilişkin 30 günlük yasal askı süresi içerisinde yapılan itirazları içeren talepler incelendi.
Yapılan inceleme neticesinde; İzmit-Çayırköy Mahallesi G23b.20c.3c Uygulama İmar Planı paftası, “A-3” yapılaşma koşuluna sahip “Ticaret Alanı (T3)” kullanımındaki 158 ada 19 parselin batısında yer alan park alanından 5mt olarak belirlenen çekme mesafesinin 3mt olarak düzenlenmesini içeren 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği teklifi Belediyemiz Meclisi’nin 03.10.2023 tarih ve 71 sayılı kararı ile uygun görülmediği, akabinde Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından resen yapılan ve 158 ada 19 nolu parselin “Park Alanı” kullanımının bir kısmının “Ticaret Alanı”na, “Ticaret Alanı”na dönüştürülen kısım kadar parselin kuzeyinin “Park Alanı”na dönüştürülmesini içeren 1/5000 ölçekli nazım imar planının Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin 15.02.2024 tarih ve 107 sayılı kararı ile onaylandığı, 1/1000 ölçekli imar planının 15.02.2024 tarih 103 sayılı kararı ile tadilen uygun bulunarak onaylandığı ve söz konusu imar planı değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliği’nin 33.maddesi gereğince 07.03.2024-05.04.2024 tarihleri arasında 30 gün süresince askıya çıkarılarak ilan edildiği ve söz konusu plan değişikliği teklifine yönelik yapılan itirazları içeren taleplerin Belediyemize iletildiği anlaşılmıştır.
Bu doğrultuda; yasal askı süresinde yapılan itirazları içeren taleplerin tek tek ifadelendirilerek, imar planı ana kararlarınca yapılan değerlendirme sonuçları aşağıda belirtilmiştir.
1- Özcan AKBABA imzalı 20.03.2024 tarihli dilekçe ile; evinin yeri park alanı olarak planlandığı, kendisine uzak mesafeden yer verildiği belirtilerek komşu parsellerle yeniden bütüncül bir düzenleme yapılması talep edilmektedir.
Değerlendirme Sonucu: Söz konusu alana ait imar planının Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin 16.06.2006 tarih ve 396 sayılı kararı ile onaylandığı ve akabinde 2010 yılında İmar Kanununun 18. Maddesi gereği yapılan imar uygulaması sonrası parsel malikinin mağduriyetinin giderildiği, dolayısıyla konut alanı olarak düzenlenmesi talep edilen park alanının eş değer alan ayrılmadan kaldırılmasının meri mevzuata ve üst ölçekli plan kararlarına aykırılık teşkil ettiği gerekçesiyle uygun olmadığı,
2- İrfan AKBABA imzalı 20.03.2024 tarihli dilekçe ile, evinin yeri park alanı olarak planlandığı, kendisine 700 mt mesafeden yer verildiği belirtilerek söz konusu yerin park alanından çıkartılması ve kişiye özel planlama yapılmaması talep edilmektedir.
Değerlendirme Sonucu: Söz konusu alana ait imar planının Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin 16.06.2006 tarih ve 396 sayılı kararı ile onaylandığı ve akabinde 2010 yılında İmar Kanununun 18. Maddesi gereği yapılan imar uygulaması sonrası parsel malikinin mağduriyetin giderildiği, dolayısıyla konut alanı olarak düzenlenmesi talep edilen park alanının eş değer alan ayrılmadan kaldırılmasının meri mevzuata ve üst ölçekli plan kararlarına aykırılık teşkil ettiği, yan parselin alan sınırlarının yeniden düzenlenmesi ile ilgili yapılan değişikliğin ise tamamen arazinin topoğrafyası kaynaklı imar planı ile belirlenen imar hakkının kullanılamadığı gerekçesiyle zorunluluktan ötürü yapılması dolayısıyla talebin uygun olmadığı,
3- Hasan TOPUZ imzalı 20.03.2024 tarihli dilekçe ile, plan değişikliğinin kişiye özel yapıldığı belirtilerek planın iptal edilmesi talep edilmektedir.
Değerlendirme Sonucu: Plan değişikliğine konu söz konusu parselin hâlihazırda ön ve arka cephesi arasında 14mt’lik kot farkı olması nedeniyle yapı yapılmasının mümkün olmadığı ve arazi topoğrafyası nedeniyle imar planı ile verilen yapılaşma hakkı kullanılamadığından, kaldırılan park alanına eşdeğer alan arazinin topoğrafyasından kaynaklı oluşan zorunluluktan ötürü Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26.maddesine belirlenen kriterler çerçevesinde yine aynı şuyulandırma bölgesinde alan kaybına neden olmaksızın park alanı olarak planlandığı ve dolayısıyla kamu zararı oluşmadığı gerekçesiyle uygun olmadığına,
4- Zihni KAYHAN imzalı 22.03.2024 tarihli dilekçe ile, daha önce plan değişikliğine konu parselin bitişiğinde oturduğunu ve evinin yerinin yeşil alan olarak planlanarak uzak yerlere hissedar yapıldığı belirtilerek evinin yerinin yeniden kendisine verilmesi ve mağduriyetinin giderilmesi talep edilmektedir.
Değerlendirme Sonucu: Söz konusu alana ait imar planının Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin 16.06.2006 tarih ve 396 sayılı kararı ile onaylandığı ve akabinde 2010 yılında İmar Kanununun 18. Maddesi gereği yapılan imar uygulaması sonrası parsel malikinin mağduriyetin giderildiği, dolayısıyla konut alanı olarak düzenlenmesi talep edilen park alanının eş değer alan ayrılmadan kaldırılmasının meri mevzuata ve üst ölçekli plan kararlarına aykırılık teşkil ettiği gerekçesiyle uygun olmadığı,
5- Halil DEMİR imzalı 22.03.2024 tarihli dilekçe ile, 2009 yılından itibaren hep aynı kişi için imar planı değişikliği yapıldığı ve park alanının ön cephesinin vatandaşa verildiği belirtilerek kamu zararı nedeniyle planın iptal edilmesi talep edilmektedir.
Değerlendirme Sonucu: Çayırköy, 158 ada 19 parselin içerisinde yer aldığı ve bahse konu değişikliklerin yapıldığı “Çayırköy-Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Alanı İmar Planı” Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin 16.01.2009 tarih ve 27 sayılı kararı ile resen onaylanarak yürürlüğe girmiş ve söz konusu imar planına yasal askı süresi içerisinde yapılan tüm itirazlar yaklaşık 15 sene önce değerlendirilerek karara bağlanmış olup, kesinleşen imar planı üzerinden de 2010 yılında şuyulandırma işlemi tamamlanarak parseller tapuya tescil olmuştur. Ancak; hâlihazırda söz konusu parselin ön ve arka cephesi arasında 14mt’lik kot farkı olması nedeniyle yapı yapılmasının mümkün olmadığı ve arazi topoğrafyası nedeniyle imar planı ile verilen yapılaşma hakkı kullanılamadığından, son yapılan plan değişikliği ile kaldırılan park alanına eşdeğer alan arazinin topoğrafyasından kaynaklı oluşan zorunluluktan ötürü Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26.maddesine belirlenen kriterler çerçevesinde yine aynı şuyulandırma bölgesinde alan kaybına neden olmaksızın park alanı olarak planlandığı ve dolayısıyla kamu zararı oluşmadığı gerekçesiyle uygun olmadığına,
6- Mustafa AKBABA imzalı 22.03.2024 tarihli dilekçe ile, evinin yerinin park alanı olarak planlandığı, söz konusu alanda ağaçları ve meyve bahçesi bulunduğu, bu plan ile meyve bahçesinin yan parsele verileceği, bu plan kişiye özel olup kamu menfaati bulunmadığı belirtilerek planın iptal edilmesi talep edilmektedir.
Değerlendirme Sonucu: Söz konusu alana ait imar planının Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin 16.06.2006 tarih ve 396 sayılı kararı ile onaylandığı ve akabinde 2010 yılında İmar Kanununun 18. Maddesi gereği yapılan imar uygulaması sonrası söz konusu parsel malikine aynı bölge içerisinde başka bir parsel verilerek mağduriyetin giderildiği ve meyve bahçesi olarak kullanılan alanın 2010 yılında yapılan şuyulandırmadan itibaren park alanı olarak kamuya terkedildiği, dolayısıyla alanın meyve bahçesi olarak kullanılmasının yasal olarak mümkün olmadığı, yan parselin alan sınırlarının yeniden düzenlenmesi ile ilgili yapılan değişikliğin ise tamamen arazinin topoğrafyası kaynaklı imar planı ile belirlenen imar hakkının kullanılamadığı gerekçesiyle zorunluluktan ötürü yapılması dolayısıyla talebin uygun olmadığı,
7- Çayırköy Mahalle Muhtarı Aşır AKBABA imzalı 22.03.2024 tarihli dilekçe ile; plan değişikliğine konu parselin Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin Belediye Meclisinin 16.06.2006 tarih ve 396 sayılı kararı ile park alanı ilan edildiği, Belediye Meclisinin 16.01.2009 tarih ve 27 sayılı kararı ile resen onaylanan Çayırköy Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Alanı 1/1000 ölçekli uygulama imar planı kapsamında park alanı olan söz konusu parselin ticaret alanı olarak düzenlendiği, ana asfalt yola cephe 3 tane ayrı parseldeki vatandaşlara şuyulandırmada üzerinde binaları olmasına rağmen 600-700 mt uzaklıktaki farklı yerden hisseli tapu verildiği, ayrıca 158 ada 19 nolu parselin önüne inşaatı kurtarmak için düz olan yolu girinti çıkıntı yani viraj yapıldığı ve bu plan ile çekme mesafesinin 5 mt’den 3 mt’ye indirildiği, park alanının şahıs parselinin arkasına kaydırılarak, parselin ana yola cephesinin büyütülmesi için yapılan değişiklik ile kamu zararı oluşturulduğu belirtilerek plan tadilatının iptal edilmesi talep edilmektedir.
Değerlendirme Sonucu: Çayırköy, 158 ada 19 parselin içerisinde yer aldığı ve bahse konu değişikliklerin yapıldığı “Çayırköy-Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Alanı İmar Planı” Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin 16.01.2009 tarih ve 27 sayılı kararı ile resen onaylanarak yürürlüğe girmiş ve söz konusu imar planına yasal askı süresi içerisinde yapılan tüm itirazlar yaklaşık 15 sene önce değerlendirilerek karara bağlanmış olup, kesinleşen imar planı üzerinden de 2010 yılında şuyulandırma işlemi tamamlanarak parseller tapuya tescil olmuştur. Bu nedenle ilgi dilekçe ile yapılan itirazların büyük çoğunluğunun Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinin 15.02.2024 tarih 103 sayılı kararı ile onaylanan plan değişikliğinin konusu olmamakla birlikte üst ölçekli plan kararlarına aykırılık teşkil ettiği gerekçesiyle uygun olmadığına,
Askıdaki imar planı ile ilgili yapılan itirazlardan parselin şeklinin değiştirilerek yola olan cephesinin büyütülmesi ile ilgili olarak ise; hâlihazırda söz konusu parselin ön ve arka cephesi arasında 14mt’lik kot farkı olması nedeniyle yapı yapılmasının mümkün olmadığı ve arazi topoğrafyası nedeniyle imar planı ile verilen yapılaşma hakkı kullanılamadığından, kaldırılan park alanına eşdeğer alan arazinin topoğrafyasından kaynaklı oluşan zorunluluktan ötürü Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26.maddesine belirlenen kriterler çerçevesinde yine aynı şuyulandırma bölgesinde alan kaybına neden olmaksızın park alanı olarak planlandığı ve dolayısıyla kamu zararı oluşmadığı, parselin park alanına olan çekme mesafeleri ise yine alanın topoğrafyası kaynaklı parselde imar planında verilen yapılaşma hakkının kullanabilmesi için 3mt olarak düzenlendiği gerekçeleriyle uygun olmadığına Komisyonumuzca karar verilmiştir.
Yukarıda belirlenen ve karar verilen imar planı itiraz konuları ile Uygulama İmar Planı değişikliği teklifinin imar planı ana kararları ve kamu yararı doğrultusunda incelenerek elde edilen değerlendirme sonuçlarının Meclis’te görüşülerek karar verilmesi için iş bu rapor tarafımızca hazırlanarak imza altına alınmıştır. 30/05/2024
İmar Kom. Başkanı İmar Kom. Başkan V. ÜYE
Hamit İlker ULUSOY Mehmet Nazım GENÇTÜRK Aykut BOZKURT