Aralık 2021 Komisyon Raporları

17 Aralık 2021
Metni Sesli Dinle

                                   PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

İzmit Belediye Meclisi’nin 07.12.2021 tarih ve gündemin 6. maddesi olarak komisyonumuza havale edilen; Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğüne ait Görev, Yetki, Sorumluluk, Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nün 26.11.2021 tarih ve 248 sayılı yazısı okunarak yapılan müzakeresi neticesinde;

 

T.C.

İZMİT BELEDİYE BAŞKANLIĞI

MAKİNE İKMAL BAKIM VE ONARIM MÜDÜRLÜĞÜ

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

            Amaç

            MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğünün organizasyon yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

 

            Kapsam

            MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, yürürlükteki ilgili mevzuat çerçevesinde Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile işleyişini kapsar.

 

            Dayanak

            MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunun 15/b, 48 inci maddesi ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara dayanılarak ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

            Tanımlar

            MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

  1. a) Belediye: İzmit Belediyesini,
  2. b) Başkan: İzmit Belediye Başkanını,
  3. c) Başkanlık: İzmit Belediye Başkanlığını,

ç) Meclis: İzmit Belediye Meclisini,

  1. d) Müdürlük: Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğünü,
  2. e) Müdür: Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürünü,
  3. f) Yönetmelik: Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğünün Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği, ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Organizasyon, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

            Organizasyon

            MADDE 5 – (1) Müdürlüğün organizasyon yapısı; müdür, birim sorumlusu, amir, memur, sözleşmeli personel, kadrolu işçi, geçici işçi, şirket işçi statüsünden oluşur.

(2) Müdürlük iç organizasyon yapısının teşkili, Müdürün teklifi ve Başkan Onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenleme ile geçerlilik kazanır.

 

Müdürlüğün Görevleri

            MADDE 6 – (1) Aşağıda belirtilen görevler, Müdürlük tarafından yürütülür;

  1. a) Belediyeye ait iş makineleri ve araçların arıza yapmaları durumunda gerekli onarım işlerini Belediye bünyesinde veya sahada yapmak/yaptırmak, periyodik bakımlarının takibini ve programlı bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
  2. b) Müdürlük sorumluluğundaki işlerle ilgili ihale edilen işlerin teknik kontrollerini, hak edişlerini ve kabul işlemlerini yapmak.
  3. c) Müdürlüğe gelen talepleri karşılamak üzere müdürlük birimleri arası iş dağılımını ve organizasyonu düzenlemek.

ç) Bölgemizde bulunan dini tesislerde ve ibadethanelerde, kamusal alanlarda Belediye tarafından kamu yararına kullanıma sunulmuş olan tenteleri monte etmek, Belediyeye ait olanların bakım/onarım işlerini yapmak.

  1. d) Bölgemizde bulunan dini tesislerde ve ibadethanelerde, kamusal alanlar ile cadde ve sokak üzerlerinde kurulu ses ve anons sistemlerini kurmak Belediyeye ait olanların bakım/onarım işlerini yapmak.
  2. e) İş bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Müdürlüğü ilgilendiren yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine göre çalışmalar yapmak.
  3. f) Üst yönetici tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
  4. g) Acil durumlarda (afet, karla mücadele vb.) müdahale ekiplerine yardımcı olmak.

 

            İdari ve Koordinasyon Birimi

            Madde 7 – (1) İdari ve Koordinasyon Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;

  1. a) Müdürlük hizmetlerinin zamanında, verimli ve düzenli bir şekilde yürütülmesine destek olmak.
  2. b) Diğer müdürlüklerle görev alanıyla ilgili koordinasyonu sağlamak.
  3. c) Mevzuatla verilen her türlü ek görevi yapmak.

ç) Sorumluluk alnına giren konularda aylık ve yıllık faaliyet raporlarını hazırlamak.

 

            Satın Alma Birimi

  1. a) Müdürlüğün gelir ve gider bütçe taslağını oluşturmak.
  2. b) Müdürlük hizmetlerinde kullanılmak üzere malzeme ve hizmetlerin ilgili mevzuata göre ihtiyaç, uygunluk ve kullanışlılık içeresinde alınmasını sağlamak.
  3. c) Görev alanı içindeki işlerle ilgili onarım, mal ve hizmet alımlarını ilgili birimlere iletmek.

ç) İhalesi yapılacak malzeme ve hizmetler için ilgili idari ve teknik şartnameyi hazırlamak.

  1. d) Müdürlük sorumluluğundaki işlerle ilgili ihale edilen işlerin teknik kontrollerini, hak edişlerini ve kabul işlemlerini yapmak.
  2. e) Müdürlüğümüz bünyesinde yer alan depolarda malzeme temini, istiflenmesi ve stok kontrolü sağlamak.

 

            Makine Bakım ve Onarım Birimi

            MADDE 8 – (1) Makine Bakım ve Onarım Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;

  1. a) Belediye hizmet araçları ve iş makinelerinin bakım ve onarımını yapmak / yaptırmak ve gerekli malzemeleri temin etmek / edilmesini sağlamak.
  2. b) Müdürlüklere ait her türlü motorlu, motorsuz gereçlerin bakım ve arızalarını tespit etmek ve giderilmesini sağlamak.
  3. c) Acil durumlarda (afet, karla mücadele vb.) müdahale ekiplerine yardımcı olmak.

ç) Arıza halinde makinelerde gerekli onarımları Belediyemiz bünyesinde veya sahada yapmak / yaptırmak.

  1. d) İş makinası ve araçların periyodik yapılacak bakımlarının programlanması, takibini ve denetlenesini sağlamak.

 

            Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

            MADDE 9 – (1) Müdür görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Organizasyon Şemasında bağlı olduğu yöneticiye karşı sorumlu olup;

  1. a) Bu Yönetmelikte belirtilen Müdürlük görevlerinin ilgili mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlar.
  2. b) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip eder, personelini, bilgilendirir ve eğitir.
  3. c) Müdürlük görevlerinin kapsamına giren bütün işleri sevk ve idare ederek gereken denetimleri yapar.

ç) Mevzuata uygun olarak Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirler; taşınır kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlar.

  1. d) Müdürlüğünün görev alanı kapsamında; stratejik planın, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulmasını sağlar.
  2. e) Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşü hazırlar.
  3. f) Müdürlüğün gider bütçe taslağını hazırlar.
  4. g) Harcama yetkilisi olarak, 5018 sayılı yasada belirlenen iş ve işlemleri gerçekleştirir.

ğ) Disiplin amiri sıfatıyla ilgili mevzuat çerçevesinde hareket eder, personelinin tüm özlük işlemlerinin yürütülmesini sağlar.

  1. h) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamınca verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Diğer Hükümler

            Yürürlük

            MADDE 10 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri Belediye Meclisinin kabul kararı kesinleştiği andan itibaren yürürlüğe girer.

 

            Yürütme

            MADDE 11(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

 

Şeklindeki Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğüne ait Görev, Yetki, Sorumluluk, Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 16.12.2021

 

 

Hayrettin ÜNLÜ                                 Çağlayan DUMAN                         Vedat YOLDAŞ

Plan ve Bütçe Kom. Bşk.                               Başkan Vekili                                      Üye

 

 

Necat ÇAKIR                                     Dilek YALÇIN

Üye                                                     Üye

(KATILMADI)

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

 

İzmit Belediye Meclisi’nin 07.12.2021 tarih ve gündemin 7. maddesi olarak komisyonumuza havale edilen; Fen İşleri Müdürlüğüne ait Görev, Yetki, Sorumluluk, Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nün 26.11.2021 tarih ve 249 sayılı yazısı okunarak yapılan müzakeresi neticesinde:

T.C.

İZMİT BELEDİYE BAŞKANLIĞI

FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Fen İşleri Müdürlüğünün organizasyon yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Fen İşleri Müdürlüğünün hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – Fen İşleri Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediyeler Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5366 Sayılı Yıpranan Tarihi ve Kültürel Varlıkların Yenilenerek Korunması ve Yaşatılarak Kullanılması Hakkında Kanun ve 5366 Sayılı Kanunun 6. Maddesine Dayanılarak Çıkartılan Uygulama Yönetmeliği İle İhale Usul Ve Esasları, 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu, 2863 Sayılı Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu İle Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunmasına Ait Katkı Payına Dair Yönetmelik, 3194 Sayılı İmar Kanunu, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu Ve Uygulama Yönetmelikleri, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 5378 Sayılı Engelliler Hakkında Kanunun 7. Maddesi, 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu, 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu, 28411 Sayılı Şehir İçi Yollar, Kaldırım Ve Yaya Geçitlerinde Ulaşılabilirlik İçin Yapısal Önlemler Ve İşaretlemelerin Tasarım Kuralları İle İlgili Tebliğ, 30113 Sayılı Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği, 2872 sayılı Çevre Kanunu, 6306 Sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

  1. a) Belediye: İzmit Belediyesini,
  2. b) Başkan: İzmit Belediye Başkanını,
  3. c) Başkanlık: İzmit Belediye Başkanlığını,

ç) Meclis: İzmit Belediye Meclisini,

  1. d) Müdürlük: Fen İşleri Müdürlüğünü,
  2. e) Müdür: Fen İşleri Müdürünü,
  3. f) Yönetmelik: Fen İşleri Müdürlüğünün Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği, ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Organizasyon, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Organizasyon

MADDE 5 – (1) Müdürlüğün organizasyon yapısı; müdür, birim sorumlusu, şef, amir, memur, sözleşmeli personel, kadrolu işçi, geçici işçi, şirket işçi statüsünden oluşur.

(2) Müdürlük iç organizasyon yapısının teşkili, Müdürün teklifi ve Başkan Onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenleme ile geçerlilik kazanır.

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 6 – (1) Aşağıda belirtilen görevler, Müdürlük tarafından yürütülür;

  1. a) Belediye sınırları içerisinde her türlü kültürel, sosyal, sportif ve idari binaların, heykel, rölyef, anıt gibi sanatsal yapıların, meydan, cadde, sokak sağlıklaştırması ve cephe düzenlemelerinin, yeni yapılan ya da Belediyemize ait olan mevcut yapıların veya görev, yetki ve sorumluluk alanında bulunan binaların değişik ölçekte ve içerikte etüt, proje ve keşiflerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Başkanlık Makamına sunarak uygun görüş almak.
  2. b) Bina ve tesis projelerinin yönetimini ve uygulamasını yapmak, gerekli koordinasyonu sağlamak.
  3. c) Proje geliştirme süreci kapsamında metraj ve keşif hesaplarını, ihale dokümanı ve uygulama detaylarını hazırlamak veya hazırlatmak, uygun görüldüğü takdirde hizmet alımı yapmak, bu amaçla ihaleler gerçekleştirmek, muayene, kabul ve diğer komisyonları teşekkül ettirip, üst makamın onayına sunmak, İhalesi yapılarak yapımına başlanan tüm projelerin teknik kontrollerini, hak edişlerini ve kabul işlemlerini yapmak.

ç) Avan projesi idarece hazırlanarak yükleniciye verilen ve uygulama projeleri ile detayları yüklenici tarafından hazırlanan ihale konusu işlere ait projelerin kontrolünü ve uygulamasını sağlamak.

  1. d) Projelerin yürütülmesi ve geliştirilmesi amacıyla önerilerde bulunmak ve sonuçlandırılan çalışmaları inceleyip karara bağlamak.
  2. e) Yapı teknolojisindeki son gelişmeleri ve yenilikleri yakından izlemek ve projelendirme aşamasında bu gelişme ve yeniliklerden yararlanmak.
  3. f) Yol açmak, kırmızı kod vermek, yol üst yapısını ve bakım onarımlarını yapmak
  4. g) Belediye sınırları içindeki tüm mahallelerde Yapı Kontrol Müdürlüğü tarafından belirlenip kararı alınan imara aykırı ve metruk binaları yıkmak.

ğ) Güvenlik amaçlı istinat duvarları yapmak.

  1. h) Yaya ulaşımı için eğimi fazla olan imar yollarında merdiven ve kaldırımların yapım ve bakım onarımlarını yapmak.

ı) Belediye sınırları içindeki yollarda karla mücadele çalışmaları yapmak.

  1. i) Belediyemize ait binaların bakım ve onarımlarını yapmak.
  2. j) Vatandaştan ve her türlü kurum\kuruluş gelen talepleri yerinde yapılan incelemeler sonunda cevaplandırılmasını sağlamak.
  3. k) Sosyal yardıma muhtaç vatandaşlarımızın ve Sivil Toplum Kuruluşlarının ihtiyaçlarını karşılamak amaçlı bakım/onarım yapmak ve/veya malzeme yardımı yapmak.
  4. l) Eğitim kurumları ve dini tesislerin bakım/onarımını yapmak ve/veya malzeme ihtiyaçlarının karşılamak.
  5. m) Acil durumlarda ilgili Kamu Kurumlarına makine ve personel desteği sağlamak (TAMP dâhilinde).
  6. n) Belediye sınırları içerisindeki alt yapı kurumlarının yaptığı çalışmalara izin vermek, denetlemek ve kurumlar arası koordinasyonu sağlamak.
  7. o) İhtiyaç durumunda diğer müdürlüklere araç, gereç, malzeme ve personel desteği sağlamak.

ö) İş bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Müdürlüğü ilgilendiren yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre çalışmalar yapmak.

  1. p) Üst yönetici tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

 

Plan, Proje ve Uygulama Birimi

MADDE 7 – (1) Plan Proje Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;

  1. a) Başkanlık Makamından gelen talimatlar ya da muhtelif birimlerden gelen talepler doğrultusunda yapılması gereken hizmet binası, kültür evi ve diğer idari binaların mimari, statik, elektrik, tesisat, alt yapı dekorasyon, peyzaj, uygulama ve detay projelerini ve idari ve teknik şartnamelerini hazırlamak veya hazırlatmak.
  2. b) Yeni yapılan ya da Belediye yetki ve sorumluluk alanındaki mevcut binaların iç dekorasyon projelerini hazırlamak veya hazırlatmak.
  3. c) Kırmızı kod (İmar Planında gösterilen yol) için rapor düzenlemek.

ç) Yol açımı öncesinde imar yolunun arazide aplikasyonunu yapmak.

  1. d) Projelendirilmiş park, sosyal tesisler ve Belediye hizmet binalarının yerinde aplikasyonunu sağlamak.
  2. e) Belediye sınırları içindeki tüm mahallelere ait yapım ve onarım ihtiyaçlarını belirleyerek malzeme temin etmek, tespit edilen alt yapı ihtiyaçlarını ilgili kuruma iletmek, vatandaşlardan ve resmi kuruluşlardan gelen dilekçe ve talepleri incelemek ve süresi içerisinde cevaplandırmak.
  3. f) Taşınmaz Kültür Varlıkları ile Kültürel Mirasın yoğun olarak bulunduğu alanların tarihi ve kültürel özellikleri koruyarak yeniden inşa ve restore etmek.
  4. g) İlçemizin yüksek kentsel standartlara ulaştırılması, tarihi ve kültürel değerlerinin korunması, kent kimliğinin geliştirilmesi için gerekli projeleri ve proje önceliklerini belirlemek.

ğ) Kardeş şehirler ya da diğer şehirler/kurumlar ile birlikte ortak projeler geliştirmek ve gerçekleştirilen eşleşme projelerinin yürütülmesini sağlamak.

  1. h) Şehrin ihtiyaçları doğrultusunda Belediye yetki ve sorumluluk alanında bulunan mevcut kentsel kamusal alanların (meydan, cadde, sokak, yaya alanları, yeşil alanlar, rekreasyon alanlarının) kentsel tasarım projelerini hazırlamak veya hazırlattırmak. Yapılacak her türlü kentsel tasarım çalışması etütleri ve gerektiğinde fizibilite raporları, işletim model ve sistemlerini yapmak ve yaptırmak, belli aralıklar ile gözden geçirilmesini ve yeni çağdaş kentsel mobilya tasarımları ile desteklenmesini sağlamak, mevcut kentsel kamusal alanlarda yapılması gereken kentsel mobilyaların ve objelerin tasarımlarını yapmak, yerlerini belirlemek ve uygulamaların yapılmasını sağlamak.

ı) İhtiyacı tespit edilen işlerin yaklaşık maliyetinin tespit edilmesine müteakip teknik ve idari şartnameleri, ihale onay belgelerini hazırlamak.

  1. i) Onayı alınan projelerin uygulama ve detay projelerini hazırlamak veya hazırlatmak, projelendirilmiş ve planlaması yapılmış işler ile ilgili satın alınacak mal ve hizmetler için gerekli idari ve teknik şartnameyi hazırlatmak veya temin etmek,
  2. j)  İhalesi yapılarak yapımına başlanan tüm projelerin yerinde teknik kontrollerini yapmak ve uygulama sırasında oluşabilecek değişiklere göre tadilat projelerini hazırlamak veya hazırlatmak, hak edişlerini ve kabullerini yapmak.
  3. k) Mesleki alanlarda ulusal ve uluslararası kuruluşlarla, yurtdışı ve yurtiçi üniversitelerimizle, yurtdışı ve yurtiçi mesleki örgütlerimizle mesleki ve proje teknolojileri gelişmeleri tetkiki için diyaloglar kurmak, haberleşme ağı kurmak, teknoloji ve bilgi alışverişini sağlamak.

Yapım İşleri İhale Birimi

MADDE 8 – (1) Yapım İşleri İhale Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;

  1. a) Müdürlük tarafından yapılacak ihaleler ile Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün Başkanlık Makam Oluruyla (ihale usul ve esasları belirtilen) gelen ihale talepleri üzerine yapım işlerinin yapılması için; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümleriyle tespit edilen esas ve ilkelere uygun ihale dosyalarını hazırlamak.
  2. b) Müdürlüklerin hazırladığı yapım işleri ile ilgili ihale dosyalarının (ıslak imzalı yaklaşık maliyet-özel teknik şartnameler-projeler-yaklaşık maliyetin belirlenmesinde kullanılan piyasa araştırma formları-ödenek taahhüdü-görseller-renderlar-vaziyet planları-ruhsat-klas zaptı-birim fiyat poz tarifleri-tabelalar vb.) 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre ilgili Müdürlüğün işbirliğiyle gerçekleştirilmesini sağlamak,
  3. c) Kamu İhale Kanununa göre yapılan ihalelerin mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamaya yönelik olarak ihale işlem dosyasında bulunması gerekli belgelerin düzenlenmesine destek olmak.

ç) Müdürlüklerden gelen ihalelerin kontrolünün yapılması, Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP)’na girişinin yapılarak, gelen ihale dosyalarının ilan ve davet işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,

  1. d) İhale mevzuatında yapılan değişikliklerin takibi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonun sağlanması suretiyle ihalelerin mevzuata ve amacına uygun şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak,
  2. e) İhale ilanlarının yayınlanmasını sağlamak,
  3. f) İhale komisyonlarının yazışma hizmetlerini yürütmek,
  4. g) İhale dosyalarının Müdürlüğe intikalinden, ihale sonucunun ihale yetkilisinin onayına sunulmasına kadar olan süreçte İhale Komisyonu ve İhale Yetkilisinin talebi üzerine ihale sürecindeki gerekli yazışmaları yapmak.

ğ) İhale gündemlerini hazırlamak ve ilgili birimlere tebliğ etmek,

  1. h) İhale komisyon kararlarını ilgili müdürlüğünün onayına sunmak, Ekap üzerinden kesinleşen ihale kararı ve sözleşmeye davet tebliğini yasal süreler içinde yapmak,

ı) Sözleşme öncesi gelen evrakların kontrolünü yapmak, sözleşme ve yer teslim evraklarının Müdürlük adına yazışmalarını yürütmek,

  1. i) Sözleşme sonrası 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa göre yapım işlerinin sözleşme bilgilerinin gönderilmesini ve yazışmalarının yürütülmesini sağlamak,
  2. j) Sözleşme ve yer tesliminden sonra ihale dosyasının bir örneğini ilgili müdürlüğe yazı ile teslim etmek. İhale komisyon kararları ve ihale dosyasının birer nüshasını arşivleyip diğerlerini ilgili birimlere göndermek.

 

Yol Bakım ve Onarım Birimi

MADDE 9 – (1) Yol Bakım ve Onarım Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;

  1. a) Belediye sorumluluğundaki yollarda oluşan üstyapı (asfalt) sorunlarını tespit ederek, onarmak, belirlenen üst yapı problemlerini ilgisi durumunda Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve ilgili alt yapı kurumlarına bildirmek.
  2. b) Belediye sınırları içinde tüm mahallelere ait tespit edilen alt yapı ihtiyaçlarını ilgili kuruma iletmek, gelen şikâyetleri değerlendirmek, arazide mahallinde yapılan tespitler ile vatandaşlardan gelen müracaatların çözümü için çalışmak.
  3. c) Tespit edilen ihtiyaca göre hazırlanmış olan iş programının yürütülmesini sağlamak, görülen aksaklıkları ilgili makama iletmek ve gerekli tedbirin alınmasını sağlamak.

ç) Kırmızı kod (İmar Planında gösterilen yol) için rapor düzenlemek.

  1. d) Yol açımı öncesinde imar yolunun arazide aplikasyonunu yapmak.
  2. e) Belediye sınırları içindeki tüm mahallelere ait yeni açılacak yolların belirlenmesini ve açılmasını sağlamak.
  3. f) Belediye sınırları içindeki mahallelere ait stabilize ihtiyacı olan yolların bakım/onarım, malzeme serimi ve stoklanmasını sağlamak.
  4. g) Belediye sınırları içindeki tüm mahallelere ait yapım ve onarım ihtiyaçlarını belirleyerek malzeme temin etmek.

ğ) Görev alanı içindeki onarım, mal ve hizmet alımlarını ilgili birimlere iletmek, ihtiyacı tespit edilen işlerin yaklaşık maliyetinin tespit edilmesine müteakip teknik ve idari şartnamelerini, ihale onay belgelerini hazırlamak

  1. h) İhalesi yapılan kaldırım, asfalt yol, parke yol, beton yol işlerinin, teknik kontrollerini, hak edişlerini ve kabullerini yapmak.

ı) Kış mevsimin de karla mücadelede gerekli olan tuz ihtiyacını belirleyerek stoklanmasını sağlamak. Ekipleri organize etmek, çalışmaları programlamak ve destek verebilecek müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak,

 

Şantiye Birimi

MADDE 10 – (1) Şantiye Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;

  1. a) Sorumluluğumuzdaki sokaklarda aydınlatma ve dekoratif aydınlatmaların bakım onarımını yapmak, yenilemek ve gerekli malzemeleri temin etmek.
  2. b) İhtiyaç görülen kamuya açık alanlar içindeki yerlere korkuluk, tutamak korkuluk, bariyer ve tel çit yapmak.
  3. c) Aykome birimi ve vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda sorumluluğumuz içindeki alanlarda merdiven, parke, duvar vb. bakım/onarım ve yapım işlerini yapmak.

ç) Yaya ve araç güvenliğini sağlamak için gerekli araç ve malzeme ihtiyaçlarını karşılamak.

  1. d) Hizmet binaları, dini tesisler ve eğitim kurumlarından gelen taleplerin kaynakhane, marangozhane, boyahane, elektrik, tesisat atölyeleri marifetiyle bakım ve onarımlarını yapmak.
  2. e) Sosyal yardıma muhtaç vatandaşlarımızın ve derneklerin ihtiyaçlarını karşılamak amaçlı bakım/onarım yapmak, malzemelerini temin etmek.
  3. f) Diğer müdürlüklerden gelen talepler doğrultusunda atölyeler marifetiyle yapılabilecek ihtiyaçları karşılamak.
  4. g) Müdürlüğümüz bünyesinde yer alan depolarda malzeme temini ve istiflenmesini ve stok kontrolünü sağlamak.

 

Aykome Birimi

MADDE 11 – (1) Aykome Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;

  1. a) Belediye sınırları içerisinde yapılan altyapı çalışmalarını takip etmek ve denetlemek.
  2. b) Kurumlar ve vatandaştan gelen talepler doğrultusunda altyapı çalışmalarına ait kazı izni vermek, alt yapı kurumlarıyla ilgili vatandaş taleplerini ilgili kurumlara iletmek.
  3. c) Kazı izinleri ile ilgili tüm kurumlarla koordine sağlamak.

ç) Altyapı tahrip bedellerini hesaplamak.

  1. d) Altyapı kurumlarının geçiş hakkı ücretleri ile ilgili sözleşme hazırlamak ve yürütmek.
  2. e) Çalışma yapılan yerlere ait üstyapının yapılması için İhale Uygulama, Yol Bakım ve Onarım Birimlerine bilgi vermek ve takibini yapmak.

 

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 12 – (1) Müdür görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Organizasyon Şemasında bağlı olduğu yöneticiye karşı sorumlu olup;

  1. a) Bu Yönetmelikte belirtilen Müdürlük görevlerinin ilgili mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlar.
  2. b) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip eder, personelini, bilgilendirir ve eğitir.
  3. c) Müdürlük görevlerinin kapsamına giren bütün işleri sevk ve idare ederek gereken denetimleri yapar.

ç) Mevzuata uygun olarak Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirler; taşınır işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlar.

  1. d) Müdürlüğünün görev alanı kapsamında; stratejik planın, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulmasını sağlar.
  2. e) Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşü hazırlar.
  3. f) Müdürlüğün gider bütçe taslağını hazırlar.
  4. g) Harcama yetkilisi olarak, 5018 sayılı yasada belirlenen iş ve işlemleri gerçekleştirir.

ğ) Disiplin amiri sıfatıyla ilgili mevzuat çerçevesinde hareket eder, personelinin tüm özlük işlemlerinin yürütülmesini sağlar.

  1. h) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamınca verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Diğer Hükümler

Yürürlük

MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri Belediye Meclisinin kabul kararı kesinleştiği andan itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

 

Şeklindeki Fen İşleri Müdürlüğüne ait Görev, Yetki, Sorumluluk, Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 16.12.2021

 

 

 

 

Hayrettin ÜNLÜ                                 Çağlayan DUMAN                         Vedat YOLDAŞ

Plan ve Bütçe Kom. Bşk.                              Başkan Vekili                                       Üye

 

 

 

 

Necat ÇAKIR                                     Dilek YALÇIN

Üye                                                     Üye

(KATILMADI)

 

 

 

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

İzmit Belediye Meclisi’nin 07.12.2021 tarih ve gündemin 3. maddesi olarak komisyonumuza havale edilen; 2022 yılı için Geçici İşçi Vizesi verilmesi ile ilgili İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün 08.11.2021 tarih ve 3818 sayılı  yazısı okunarak yapılan müzakeresi neticesinde;

 

 

21 NİSAN 2007 TARİH VE 26500 SAYILI RESMİ GAZETEDE YAYINLANAN 5620 SAYILI KANUN DOĞRULTUSUNDA SÖZLEŞMELİ PERSONEL TEKLİFİNİ KABUL ETMEYEREK GEÇİCİ İŞÇİ STATÜSÜNDE KALAN PERSONEL VE ALINACAK GEÇİCİ İŞÇİ VİZE SÜRELERİNİ GÖSTERİR LİSTE

Sıra No Adı ve Soyadı T.C. Kimlik Numarası 5620 Sayılı Kanun Uyarınca Ünvanı En Son Bitirdiği Okul Fiilen Yaptığı İş 2020

Yılında Geçici İş Pozisyonlarında Fiili Çalışma Süresi (Prim Gün Sayısı)

2021 Yılında Geçici İş Pozisyonlarında Fiili Çalışma Süresi (Prim Gün Sayısı) 2022 Yılında Geçici İş Pozisyonlarında Fiili Çalışma Süresi (Prim Gün Sayısı) *
1  Abdurahman ÖZCAN  59059079666 Geçici İşçi Yüksekokul

İnşaat Teknikeri

İşçi 360 360 360
2  Adem GÜN  37427023312 Geçici İşçi Yüksekokul

İnşaat Teknikeri

Etüt Proje Birim Sorumlusu 360 360 360
3  Aslı BARIŞ  41368667696 Geçici İşçi  Kız Meslek Lisesi         Çocuk Gelişimi Büro Personeli 360 360 360
4  Aysun BOLAT KILIÇ  53119669156 Geçici İşçi  Üniversite

Peyzaj Mimarı

Peyzaj Mimarı 360 360 360
5  Başak SORGUNALP ÇEVİK  48826423108 Geçici İşçi  Üniversite

Peyzaj Mimarı

Peyzaj Mimarı 360 360 360
6  Beyza BALIK  34615899094 Geçici İşçi End.Mesl.Lis.  Elektronik Büro Personeli 360 360 360
7  Burak Efe ERDOĞAN  39163869858 Geçici İşçi  Üniversite          İnşaat Mühendisi Makine İkmal Bakım ve Onarım Birim Sorumlusu 360 360 360
8  Engin YILMAZKUDAY  10079202472 Geçici İşçi  Üniversite            İnşaat Mühendisi  İnşaat Mühendisi 360 360 360
9  Figan ÇETİN  16114535758 Geçici İşçi Üniversite        Elektirik Elektronik Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü İdari ve Koordinasyon Birm.Sorumlusu 360 360 360
10  Hacı KARALAR  62197128264 Geçici İşçi  Endüstri Meslek Lisesi Elektrik böl. Elektrik Su ve Doğalgaz İşl.Amiri 360 360 360
11  Hakan ÖZKUM  21457194340 Geçici İşçi  Üniversite       Mimar Koordinatör 360 360 360
12  Kadir Sinan CEYLAN  53527338736 Geçici İşçi  Üniversite           Harita Mühendisi Harita Kadastro Birim Sorumlusu 360 360 360
13  Leyla KIRAN  29729184440 Geçici İşçi  Üniversite

Jeofizik Mühendisi

 Jeofizik Mühendisi 360 360 360
14  Meltem SERDAROĞLU  25883188980 Geçici İşçi  Üniversite Şehir Plancısı Planlama Birim Sorumlusu 360 360 360
15  Nurten UÇAN  21737577122 Geçici İşçi Sağlık Meslek Lisesi Hemşire Hemşire 360 360 360
16  Öner ÇAKIR  14369793978 Geçici İşçi  Üniversite   İnşaat Mühendisi İnşaat Mühendisi 360 360 360
17  Özben CAN  24632230642 Geçici İşçi Yüksekokul  Restoratör Restoratör 360 360 360
18  Özlem TEMİZ  11642225980 Geçici İşçi  Yüksekokul Harita Teknikeri Harita Teknikeri 360 360 360
19  Perihan ÖNEY  52519302052 Geçici İşçi  Yüksekokul   İnşaat Teknikeri İnşaat Teknikeri 360 360 360
20  Pınar ZENGİN  48709713234 Geçici İşçi  Yüksekokul Harita Teknikeri Emlak ve İstimlak Birim Sorumlusu 360 360 360
21  Sait YAŞAR  25861410614 Geçici İşçi  Üniversite   Jeofizik Mühendisi Jeofizik Mühendisi 360 360 360
22  Sema KOÇAK SAYIN  35026797672 Geçici İşçi  Yüksekokul

Harita Teknikeri

Harita Teknikeri 360 360 360
23  Sinan KARAKUZU  58372102266 Geçici İşçi Üniversite  İnşaat Mühendisi İnşaat Mühendisi 360 360 360
24  Süleyman GÜRBÜZ  20036378492 Geçici İşçi  Endüstri Meslek Lisesi Tesviye İşçi 360 360 360
25  Şafak ÜZÜMOĞLU  22919287730 Geçici İşçi  Üniversite Ziraat Mühendisi Kırsal Hizmetler Müdürlüğü İdari ve Koordinasyon Birim.Sorumlusu 360 360 360
26  Şinasi TOPUZ  53233279026 Geçici İşçi  Üniversite Mimar Mimar 360 360 360
27  Uğur TOKER  29042294406 Geçici İşçi  Teknik Lise Elektirik Elektrik Teknisyeni 360 360 360
28  Ümmühan GÜLBİÇİM  37439154882 Geçici İşçi Yüksekokul  Tıbbi Laborant Büro Personeli 360 360 360
29  Yaşar KOÇ  24839224048 Geçici İşçi  Endüstri Meslek Lisesi Tesviye Tesviye Genel Evrak Birim Sorumlusu 360 360 360
30  Yılmaz YILDIZ  30455037276 Geçici İşçi  Endüstri Meslek Lisesi  Bilgisayar Sorumlu Amir 360 360 360
31  Yücel BAYINDIR  63229350448 Geçici İşçi  Üniversite  Elektronik Haberleşme Sistem Donanım Birim Sorumlusu 360 360 360
32  Zeynep KÜÇÜKİKİZ  21374339596 Geçici İşçi Üniversite Jeofizik Mühendisi Jeofizik Mühendisi 360 360 360

 

 

Listede isimleri bulunan geçici işçiler için karşılarında gösterilen süreler kadar  2022 yılı için geçici işçi vizesi verilmesi komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 20.12.2021

 

 

Hayrettin ÜNLÜ                                 Çağlayan DUMAN                         Vedat YOLDAŞ

Plan ve Bütçe Kom. Bşk.                               Başkan Vekili                                      Üye

 

 

 

Necat ÇAKIR                                     Dilek YALÇIN

Üye                                                     Üye

 

 

 

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

İzmit Belediye Meclisi’nin 07.12.2021 tarih ve gündemin 4. maddesi olarak komisyonumuza havale edilen; Zabıta personellerinin Maktu Mesai ücretleri ile ilgili Zabıta Müdürlüğü’nün 26.11.2021 tarih ve 2600 sayılı yazısı okunarak yapılan müzakeresi neticesinde;

 

31.12.2021 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanacak 2022 yılı Bütçe Kanun eklerinden “K” cetvelinin (B) bendinde yayınlanan “Aylık Maktu Fazla Çalışma Ücreti” başlıklı kısmının Büyükşehir Belediye sınırları içindekiler için, belirlenen tutarın 01.01.2022 tarihinden geçerli olmak üzere Zabıta personeline aylık brüt ödenmesi komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 20.12.2021

 

 

 

 

 

 

Hayrettin ÜNLÜ                                 Çağlayan DUMAN                         Vedat YOLDAŞ

Plan ve Bütçe Kom. Bşk.                               Başkan Vekili                                      Üye

 

 

 

 

 

Necat ÇAKIR                                     Dilek YALÇIN

Üye                                                     Üye

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

 

İzmit Belediye Meclisi’nin 07.12.2021 tarih ve gündemin 15. maddesi olarak komisyonumuza havale edilen; Disiplin Amirleri Yönetmeliği’nin görüşülmesi ile ilgili İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün 29.09.2021 tarih ve 3387 sayılı yazısı okunarak yapılan müzakeresi neticesinde;

 

Disiplin Amirleri Yönetmeliği’nin Resmi Gazetede yayımlandığı şekli ile kabul edilmesi komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 29.12.2021

 

 

 

 

 

 

 

Hayrettin ÜNLÜ                                 Çağlayan DUMAN                         Vedat YOLDAŞ

Plan ve Bütçe Kom. Bşk.                              Başkan Vekili                                       Üye

 

 

 

 

 

Necat ÇAKIR                                     Dilek YALÇIN

Üye                                                     Üye

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU İLE KIRSAL HİZMETLER VE İSİMLENDİRME KOMİSYON RAPORU

 

 

İzmit Belediye Meclisi’nin 07.12.2021 tarih ve gündemin 8. maddesi olarak komisyonumuza havale edilen; 5216 sayılı ‘’ Büyükşehir Belediyesi Kanununun 7’inci maddesinde ‘’ Büyükşehir ve İlçe belediyeleri tarım ve hayvancılığı desteklemek amacıyla her türlü faaliyet ve hizmette bulunabilir’’ hükmü yer almaktadır. Buna dayanarak; İzmit Belediyesi sınırlarında tarım ve hayvancılık yapan çiftçileri desteklemek, öncelikle kırsal alanda yaşayan kadın ve gençleri üretime katmak ve ürün çeşitliliğini arttırmak amacıyla %100 hibe ile Küçükbaş Hayvan (koyun /koç)  desteği ile ilgili Veteriner İşleri Müdürlüğü’nün 26.11.2021 tarih ve 913 sayılı yazısı okunarak yapılan müzakeresi neticesinde;

 

İzmit Belediyesi sınırlarında tarım ve hayvancılık yapan çiftçileri desteklemek, öncelikle kırsal alanda yaşayan kadın ve gençleri üretime katmak ve ürün çeşitliliğini arttırmak amacıyla %100 hibe ile Küçükbaş Hayvan (koyun /koç)  desteği verilmesi komisyonlarımızca oy birliği ile uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 29.12.2021

 

 

 

 

Hayrettin ÜNLÜ                                                    Şener İNCE

Plan ve Bütçe Kom. Bşk.                           Kırsal Hizmetler ve İsim. Kom. Bşk.

 

 

 

 

Çağlayan DUMAN                                                             Halil İNCİEL

Plan ve Büt. Kom. Bşk. Vekili                                    Kırsal Hiz. Ve İsim. Kom. Bşk. Vekili

Ve

Kırsal. Hiz. Ve İsim. Kom. Üye

 

 

 

 

 

Vedat Yoldaş                          Süleyman ŞEN                            Necat ÇAKIR

Üye                                         Üye                                               Üye

 

 

 

 

 

Mehmet ÇETİN                      Dilek YALÇIN

Üye                                         Üye

 

Ek dosya: Aktarma Komisyon Raporu’nu indir